Din helt egen Social Media Manager

Det går så stærkt i dag på de sociale medier at selv en ambitiøs selvstændig caféejer eller restauration med de bedste intentioner glemmer deres kunder.

De glemmer den der vigtige opdatering lige op til weekendens rykind, som gør at deres konkurrent bliver valgt til biografturens middag.

Det er de små detaljer som gør at kunderne husker netop din forretning når de skal ud og shoppe, handle, spise eller hygge sig.

Med en Social Media Manager følger i en nøje tilrettelagt strategi med bestemte tidspunkter, dage og elementer i dine posts, som gør at der torsdag aften kl. 21.30 lige efter fodbold lander et opslag på Facebook med et godt tilbud til fredagsøl på barbodegahuset.

Vi anerkender at det er en travl og uoverskuelig verden altid at “gøre det rigtigt” og derfor skal der selvfølgelig også eksperimenteres for at finde den rette cocktail til dig, det er derfor du skal bruge en Social Media Manager som kan kickstarte den oplevelse.

KREATIVT

For at du skiller dig ud på de sociale medier, er det vigtigt at være kreativ i dit indhold. Du kan fange dine kunder ved at bruge forskellige emojies, fængende sætninger samt flotte billeder og videoer. Du skal fange dine potentielle kunder ved første øjekast og indenfor de første 5 sekunder af dine videoer.

Det er helt okay at være fjollet og levende både i tekst og billede. Jo mere de kan mærke dig og mennesket bag opslaget, jo mere kan kunderne relatere til det.

Du skal gøre dig bemærket for på dén måde bliver du husket.

KONTINUERLIGT

”Hvis vi poster hver eneste dag, bliver vores kunder trætte af os” – det er der ikke noget, der hedder på de sociale medier. Det gælder om at være synlig – hele tiden. Du risikerer hurtigt at blive glemt eller fravalgt, hvis ikke du hele tiden er aktiv og laver nye opslag.

Dine kunder skal altid have dig i baghovedet, når de skal shoppe. De skal tænke: ”Dét har jeg set hos X, så jeg må hellere tjekke deres hjemmeside først”. På den måde forbliver du relevant for dine kunder.

TROVÆRDIGT

En af de overvejelser man skal gøre sig, og som vi bruger specielt meget tid på når vi laver opslag til de sociale medier er troværdigheden.

Det handler om at du på alle dine kanaler fremstår troværdig overfor din målgruppe, så dine følgere har lyst til at engagere sig med dine opslag.

Det kan være svært altid at poste korrekt, da der nogle gange er kampagner eller tilbud som måske er så gode at de kan virke utroværdige, her er video en rigtig god måde at skabe troværdighed med.

Facebook

Når der skal laves content til Facebook så går vi først og fremmest ind sammen med dig og finder målgruppen. Dette gør vi for at sikre at det content som produceres også passer til målgruppen, hvilket øger engagementet fra følgernes side.

Det giver bedre feedback til dine opslag, hvilket gør at de ranker bedre hos Facebook.

Der skal overvejes en del elementer til Facebook opslag, f.eks. om det skal være billede eller video. Længden af videoen og ligeledes om det skal være studieproduceret indhold eller om det faktisk kan virke bedre med en helt almindelig telefon optagelse.

I nogle tilfælde kan en optagelse via telefonen faktisk virke rigtig godt fremfor en studieoptagelse som er meget dyrere og tager længere tid at producere.

Det er f.eks. muligt at forbinde en pixel til sin webshop og tagge produkter på sine billeder, eller linke til nogle bestemte sider hvor man gerne vil have sine følgere hen (konvertere).

Det er også muligt at tilføje en “Køb nu” eller “Læs mere” knap, hvilket også kan måles ift. konvertering.

Alle disse ting er noget vi tester løbende for at se hvad din målgruppe bedst reagerer på og det får du selvfølgelig en tilbagemelding på.

Instagram

Når der laves content til Instagram er det vigtigt at tænke på format. Mange tænker at det samme content kan benyttes til alle kanaler og det er desværre ikke altid tilfældet.

Instagram har sine helt egne spilleregler ift. content som længden på videoer samt formatet til f.eks. video til story skal være i formatet 9:16 og minimum 600 x 1067 pixel.

Der er andre krav til de forskellige visningssteder på Instagram og derfor er det vigtigt at planlægge hvor man gerne vil ses, og så overholde de krav hertil.

Det er også vigtigt at overveje ting som hashtags og målgruppe til Instagram.

Det er nemlig ikke altid de samme brugere som både er på Facebook, som også er på Instagram.

Pakkeløsninger

Vi har valgt at lave 3 pakker som vi kalder for bronze, sølv og guld. Her er tre forskellige pakker som afhænger af hvor ofte du gerne vil være relevant for dine brugere.

Hvis nu du sælger takeaway og dit helt store salgsmoment er i weekenden, så er det super vigtig at være relevant op til så f.eks. opslag torsdag, fredag og lørdag – en af dagene kunne eksempelvis indeholde en kampagne (20% rabat eller få din 5. burger gratis).

Så vil sølv løsningen være ideel til din forretning, men har du en forretning som eksempelvis www.tinykids.dk hvor det handler om at være relevant hele tiden, så er det måske en guld løsning med et par skræddersyet punkter omkring kampagner, black friday m.v. der skal til.

Du kan se mere om vores pakkeløsninger ved at følge linked nedenfor.

Pakkeløsning til Sociale Medier

Pakkeløsningerne passer ikke til mig

Når du køber en af vores pakker så kan der sagtens laves særskilte aftaler om at vi optager videoer for dig, med dine produkter. Det kunne være unboxing, produktgennemgang, smagsteste eller noget helt fjerde.

Det er en ydelse som der typisk er med i de lidt større pakker, men kan købes særskilt ved de mindre pakkeløsninger

Vi vil altid hellere end gerne skræddersy en løsning som passer til din forretning fremfor vores pakkeløsninger, men vi har valgt at vise nogle pakker som indeholder en standardløsning, som der kan bygges ud fra.

Få fat i din Social Media Manager hurtigst muligt

Udfyld formularen nedenfor og bliv kontaktet af din kommende SoMe Manager. Sammen vil i gennemgå dine behov og vi vil skræddersy et tilbud til dig som du ikke kan modstå.

    Contact

    Bliv Digital

    Du er mere end velkommen til at kontakte os for at se og høre mere om vores ydelser. Vi har vores demo-store hvor du kan prøve både selvbetjeningsskærmen og kassesystemet samt høre mere om vores digitale integrationer til dit regnskab.

    Apino ApS

    Østre Gjesingvej 3
    6715 Esbjerg N

    info@apino.dk
    4290 2520
    CVR: 40193154

    Her bor vi

    Du finder os her på kortet. Vores indgang er til højre når du ankommer på adressen.

    Telefontiden er 9 – 16 alle hverdage.

    Ved fysiske møder bedes du booke et møde her.

    Services

    Informationer

    Fang os her

    Contact